Felanmälan
I vår e-tjänst Felanmälan kan du anmäla saker som är trasiga eller måste åtgärdas på kommunala vägar, torg eller parker. Det kan vara en trasig lampa i parken, ett hål i gatan, klotter, en full papperskorg eller något annat.
Tack för att du hjälper oss att göra Österåker bättre!
Kolla om felet redan har anmälts
Du kan underlätta vårt arbete genom att se efter om det du vill anmäla redan har anmälts. Så här ser du om felet redan är anmält:
I kartan i Felanmälan ser du vilka ärenden som redan har kommit in till oss som symboler i kartan. Om vi redan har fått in ett ärende på det du vill anmäla kan du klicka på ikonen och välja att få återkoppling på det ärendet i stället för att göra en ny felanmälan.
Du hittar mer vägledning på sidan Vanliga frågor om Felanmälan Öppnas i nytt fönster. under rubriken "Följ ett ärende som redan är anmält".
Tips för dig som använder Felanmälan
- Utgör felet en fara för liv, egendom och miljö? Ring 112!
- Är ärendet akut? Använd inte Felanmälan. Ta telefonkontakt via kommunens servicecenter på telefon 08-540 810 00 (telefonsvarare
vägleder efter kontorstid). - I kartan: Aktivera kartlagret Kommunal drift, mark och väg. Det rosa ytorna i kartan visar var det är kommunen som ansvarar för åtgärd.
Felanmälan som app i mobilen
Vår app för felanmälan finns för Iphone/Ipad och Android-mobiltelefoner. Sök efter "Felanmälan Österåker" i App store eller Google Play.
Du kan ringa och felanmäla under kontorstid
Det går bra att göra felanmälan per telefon på kontorstid. Då får du hjälp att registrera ärendet. Ring kommunens servicecenter: 08-540 810 00
Journummer efter kontorstid
Att felanmäla | Telefonnummer |
---|---|
Gata, park, badplatser och friluftsområden, dygnet runt | |
Gatubelysning, dygnet runt även jour efter klockan 15.30 | |
Snöröjning, dygnet runt | |
Trafikljus, dygnet runt | |
Roslagsvatten, kontorstid och information om jour dygnet runt |
Frågor och svar om Felanmälan
På sidan Vanliga frågor om Felanmälan hittar du samlad information om vår e-tjänst.